SS ile Gezi

15 -21 TEMMUZ 2017 YELKEN GÜNLÜĞÜ

15 Temmuz 2017

15 Temmuz’da BODRUM’dan Yeşil Marmaris 09.15 Feribot ile Yunanistan’ın KOS ADA sına geçildi.
Kadro :Kemal , Turgan , Süleyman .
Kavas Yachting’den, 2012 model 45 feet Benetteau kiralandı.
KOS Marinada, çıkış işlemleri için, iki üç saat beklenildi. Kosta’ nın Marketinden kahvaltılık alımı için 100 EURO tutarında Kahvaltılar için, Market harcamaları yapıldı. Alınanlar dolaplara Yerleştirilip. Kamaralar paylaşıldı. Kemal, ve Turgan Baş altını Ben Kıç ta İskele tarafına yerleştim. saat 14.30 gibi Leros Pandeli’ye gitmek üzere yola çıkıldı. Ancak rüzgarın kafadan gelmesi ve 25 Knot ‘ın üzerine çıkması, dalga boyunun da 1.5-2 m. Civarında olması üzerine KALİMNOS adasına dönüldü. Mooring Yannis eşliğinde saat 18.00. Kalimnos da iskeleye yanaşıldı. (Kalimnos dünya sünger borsasının merkezi. Yunanlılar her adaya bir özellik yüklemişler ve yaşatmaya devam ediyorlar. Ayrıca Mitolojiye göre Poseidonun adası.)

Bu güzel adada yürüyerek, küçük bir ada turu yapıldı. Yukarı Kilisede, bir Düğün Öncesi töreni görüldü, Ada tertemiz. ve ışıl ılşıl, Bazı tekneler aydınlatılmış. Sahilde, Kültür Merkezi yakınında çok güzel bir lokantada akşam yemeği yedik. Tabi balık, Ahtapot ,deniz ürünleri ağırlıklı. ve Mavi Barbayani rakı (Hesap 90 EURO) üç kişi Mutluyuz.. doğru yatmaya. Ben dışarda yatmayı tercih ettim..

KOS & KALIMNOS Video :

16 TEMMUZ 2017

Sabah, Fırından kuruvasan türü şeyler alıp, Erkenden LEROS adasına doğru yola cıktık. Leros su demek , suyu en bol olan ada, Kahvaltıyı yolda yaptık .Rüzgar yine ters esiyor. Yelken Acmağa niyetlendik ama, Yelken ipi direk de bir yere sıkışmış. hareket halinde zorlamamak için vaz gectik. bir süre sonra rüzgarında etkisi ile kendi çıktı . motorla devam ederek. LEROS PANDELLİ de Castello Otelin önüne demir attık acıkda Alargada bir kayaya kıçtan kara bağlanarak. demirledik.. Çok güzel bir ada, yüzdük. Etrafımızdaki yatlar hep TÜRK Yatları, Bazıları son derece şımarık hareketler içerisinde. yüzme Motorları falan. Bazıları değişik konuşmalar. halatları bile değişik. Arka Platformu hareketli su içine giriyor. Uzaktan BJK Bayrağı
olan bir yat yanaşıyor. Turgan inletiyor. koyu Aslan Beşiktaş diye… komşuların hoşuna gidiyor. Akşam Yemeği için kısa ama meşakkatli bir zodiak turumuz,. Üç Dev adam. kücücük bota binerek sahile, güle oynaya kürek çekiyoruz. ayık kafa ile becerdik. bakalım dönüş nasıl olacak. Çok güzel bir lokantada, Denizden bakınca sağ ucda, Stavros ve Rosa’nın yeri .. Deniz üstünde kumsalda bir lokantada yine Lezzetli Balık, ve Ahtapot Mavi Barbayani devam ettik. 75 EURO Hesap. Mutluyuz. .Güle Oynaya Denize düşmeden dönüyoruz. güzel bir uyku.

LEROS Video:

17 TEMMUZ 2017

Sabah erkenden kalkıp kendimi denize bıraktım. Kemal de yüzdü. Patmosa gidilmeğe karar verildi. Denize ben atladım. Dün Turgan ın bağladığı ipleri cözüp. PATMOS a hareket. Yolda Yumurtalı Sucuklu, Komodor un yaptığı kahvaltı yı yaptık. ve YELKENLERİ AÇTIK. gAYET GÜZEL Yelkenlerimiz doluyor. ve yormuyor. yalkasış 15 ile 25 Knot arasında Rüzgarımız var.Büyük zevk. sanki her şeyi,tüm sorunları, Ana Karada bırakmışım, gibi. 4 saat falan YELKENLER FORA sonra, PATMOSA Yanaştık Marinaya. 6 EURO elektrik ve SU İÇİN ÖDEME.. Küçük bir ada turu yapabilme gayesi ile yarım gün otomobil kİralama gayreti boşa gidiyor. otomobil kalmamış. Hava çok sıcak. biraz yürüyoruz.. hz.. YAHYA nın Mezarı ziyaret. Sahili çok güzel. PİSAGORLA özdeşleşmiş. bir ada. Sahilde Ağaçların olduğu kumsalda oturup Bira içiyoruz. huzur veriçi bir ortam. her kez Denize giriyor.. bİRAZ DAHA YÜRÜYÜP, Taksi alıp yukarı, Tarihi bir kliseye gidiyoruz. çok dar sokaklar. buram buram eski her şey olduğu gibi korumuşlar.. Kemal içmiş olduğu sigaranın izmaritini bile yere atamıyor.. Yukarıda Muhteşem bir Manzara Patmos ayaklarımızın altında.çok güzel…iyiki gelmişiz 60 EURO ÖDÜYORUZ.. o da ne KOMODOR un Numaralı gözlüğü yok oluyor. Yavaş yavaş yorgun bir vaziyette aşağı doğru daracık sokaklardan gecerken. birden duruyoruz. Komodor burda Akşam Yemeği yiyeceğiz diyor. Bir oh çekiyoruz Kemalle yorulduk.. çünkü. Zannedersinizki, Komodor Turgan, Asker arkadşını gördü, jİMİ ile bir sarılıp öpüşme. (Restoranın Sahibi.) şaşkın vaziyette bakıyoruz Kemalle.birbirimize. tabii artık size Lezzetten bahsetmeyim amma Burası Balkony İsimli Restoran PATMOS a gelenlerin Muhakkak uğraması gereken bir mekan. Süper Manzara. yemeğimiz bitiyor. yine sarılmalar ve vedalaşıp Taksi ile aşağı iniyoruz.. o da ne Komodor şarj cihazını, Jiminin yerinde BALKONY de unutmuş. telefon ediliyor. Restoran kapanınca, JİMİ bizim yelkenliye getiriyor. gece 02.00 de.. güzel bir uyku…

PATMOS Video :

18 TEMMUZ 2017

Sabah erken kalkıp, Kahvaltı için fırından bir şeyler almağa cıkıyoruz Kemalle, Akşam oturup Bira içtiğimiz sahilden kendimi DENİZE bırakıyorum. Deniz sabah çarşaf gibi.pırıl pırıl. kelebek yüzerken bayağı dalga oluyor. çok güzel. yarım saat yüzüyorum. Kemal eli boş geliyor. Fırın açılmamış.. neyse benim de mayo biraz kurudu Beraberce gidip bir şeyler alıyoruz fırından sıcak sıcak, Hava sakinken hemen yola, SAMOS adasına doğru yola koyulup yolda kahvaltı yapmağa karar veriyoruz. Komodor yandaki koyuda bize göstermek için koya girdiğimizde, Büyük bir Bodrum Guletinin üzerinde, Revü kızlarının topluca, yoga veya sabah sporu yaptıklarına tanık olarak yanlarında geçiyoruz. Kahvaltımız biter bitmez. YELKENLERİ tekrar FORA yapıyoruz. Gayet kolay bir rüzgarla, SAMOS veya SİSAM adasına yaklaşık 5 saatlik yolculuktan sonra ulaşıyoruz. Burası susamı ile meşhur bir ada ve Pisagor’un doğduğu ada, Hava Alanı, ve İnen uçaklar uzaktan görünüyor. Kalkan uçaklar muhakkak Turk. Hava sahasına giriyor. Çünki ÇEŞME ÇOK YAKIN. adeta cıplak gözle her yer seçiliyor. gayet güzel Pitagoras limanına yanaşıyoruz. Çok şirin bir ada, rengarenk, Çarşı, Lokanta ve Liman ,demirlediğimiz yer iç içe ELEKTRİK VE LIMAN için 7 EURO veriyoruz.. kısa bir dinlenmeden sonra çarşıyı geziyoruz… Akşam yemeğini yiyeceğimiz Lokantayı seciyoruz. Tam karşımızda bir sokak müzisyeni, Solo Gitarı ile bize Gençliğimizi hatırlatan, Melodiler eşliğinde kısa bir Müzik ziyafeti sunuyor.. Akşam yemeği güzel ortamda geçti. 75 EURO + Bahşiş le bitti. Teknemiz Limanın Kuzey ucunda yaklaşık 200 mt. yürüyerek. uykuya.gidildi. Yarın ROTAMIZ LIPSI adası. .

SAMMOS Video :

19 TEMMUZ 2017

Bu günkü, Rotamız Lıpsı Adası, Rüzgarımız oldukça iyi görünüyor. kahvaltıyı kısa tutuyoruz. bir an önce yola koyulma düşüncesindeyiz. Rüzgarımız, biraz daha artmıs durumda, göstergede, dümeni ben tuttuğum içim, 39 knot rüzgarı görüyorum ama rüzgar kolayımıza apaz seyrinde zorlanmadan gidiyoruz. Dalgalardan kısmen arkadan geliyor. uçuyoruz tabi pür dikkatiz. 4 saate yakın yelken yaptık. çok güzeldi. LIPSI İskelesi görüldüğünden, yelkenleri rüzgar şiddetli olduğundan biraz zorlandık.. ve LIPSI iskeleye geldiğimizde iskelede yanaşacak yerin olmadığını anlayınca bir iki ileri geri yapıp. kara tarafındaki iskeleye sancak tarafından aborda bağlanmağa karar verdik. Karadaki yardım etmek isteyen adalılar biraz acemi olduklarından bir iki karar değiştirmelerinden sonra. önümüzde bizim gibi bağlanmış KATAMARAN nın kaptanında yardımı ile sorunsuzca sancakdan bağlandık. ve indik. ada GERCEKTEN ÇOK GÜZEL, Darcık sokaklar kıyıda bir lokantadfa bira icmeğe kara verdik pür neşe insanlar orta yaş gurubu şarkılar türküler eğleniyorlar.fakat bizden sonra gelen yelkenlilerde demirleyecek yer bulmakda cok daha fazla zorlanıyorlar. kısa bir ada turu yapıyoruz yukarılara cıkıp. şirin bir bakkal ve manavdan biraz meyva alıyoruz. yelkenliye inip bira dinlenme. bu arada yanaşma 6 euro veriyoruz.. akşam birer kadeh viskimizi atıp. tur esnasında kahve içtiğimiz yere akşam yemeğine cıkıyoruz. cok güzel samimi ortam. Pırıl pırıl karabağlı bir kız bize hizmet ediyor 10 EURO bahşişe sevinci görülmeğe değer… . YEMEK 70 EURO Mutluyuz, aşağı inip Teknemize binerken, Komodorun kaybolan gözlüğünün yerine aldığımız gözlüğüde, denize düşürüyoruz. ???…. Yarın ROTA MIZ KOSA yakın olması dolayısı ile tekrar KALIMNOS olarak belirliyoruz..

Lipsi Video :

20 TEMMUZ 2017

Sabah lipsiden erkenden ayrılıyoruz. Rüzgar oldukca rahatsız ediyor. Gövdeden alıyoruz. İpleri bağlayan arkadaşlar, çözülüceğini düşünmediklerinden çok gergin. bizde bir metreden kısaltma mecburiyetinde kalıyoruz.. uğraştık nafile kesiyoruz.. o kuvvetli rüzgara rağmen sorunsuzco limandan tekneyi ayırıyoruz. ver elini KALİMNOS dün liman ücreti 5 EURO yu alan cocuklarrın kayalıkları göstern haritayı da göz önüne alarak yola koyuluyoruz. Gülüşmeler. Neşemiz yerinde. Rüzgar oldukca güzel, ama tam kıctan aldığımızdan kolayımızda yani oldukca iyi ve dalgalar içinde gidiyoruz. zaman zaman 3-5 metre yükselip iniyoruz… Tabiatın gücünü bizzat görüyoruz… çok da hoşumuza gidiyor. sağımızdan solumuzdan rüzgara karşı giden tekneleri gördükce şükrediyoruz.. Hele bir tanesi 45 derece yatırmış, sanki güreş tutmuş rüzgarla bakıp tekrar şükrediyoruz. 4.5 saatlik yolculuktan sonra Kalimnosa ikinci kez yanaşıyoruz. (moring) YANNİS sağolsun… eh bu adada tecrübeliyiz. SAAT 15.00 bİr şeyler atıştıralım istiyoruz. aşağı yukarı bir kac kere turluyoruz. yaklaşık 40 derce sıcaklık ve güneş bunaltmış durum söz konusu. Suriyeli bir kadının önünden 3-5 kere geciyoruz , yer secerken. ne düşündüğünü aramızda konuşup gülüşüyoruz. Tur tekneleri kısa molalar icin, Adaya yanaşıyorlar görülmeğe değer. biz yinede halimize şükrediyoruz. neyse gölge bir yer bulduk ve soğuk bira eşliğinde sandöviç lerimizi yedik. 21 EURO karşılığında… Daha serin ve sakin bir yerde kahve içme düşüncesindeyiz. kalktık gölgeleri takip ederek sahilde yürüyoruz. TAVERNA MANIAS da ilk gece yediğimiz yerde rezervasyonu yapıp birer duş almak için tekneye dönüyoruz.. kısa bir dinlenme hava karamada serin bir akşam yürüyüşü bir kac fotoğra cekimi sonra LEZETLİ ahtapot VE balık YEMEĞİ 70 EURO . ve güle oynaya tekneye uyumaya….

Kalimnosa dönüş ve Depremi yaşamak Video :

21 TEMMUZ 2017

Sabaha karşı saat 04 kalkıp telefona baktığımda, Telefonda nasıl olduğumuzu soran mesajlarla karşılaşıyorum. Gece bir FERBOTUN yaptığını zannettiğim. deniz cırpıntısı ve ses Ben dışarda uyuduğum icin çok daha fazla duyuyorum. meğer DEPREM olmuş. birbirimizle konuşuyoruz. ve atıştırmalık bir şeyler alıp ileride bir ADA nın koyunda yapmaga karar veriyoruz. ve KOSA doğru hareket ediyoruz. bir saat sonra güzel minik bir koya girip alargada demir atıp kahvaltımızı süratli bir şekilde yapıp. KOSA yöneliyoruz.. İki saatlik motor yolculuğu ile kosa Yakıtı doldurmak için yanaştığımızda bize yanaşmamamızı yakıtın olmadığını söyleyen görevliye bira kızarak ne yapmamız gerektiğine karar verip. dönüyoruz. Yakıt göstergesinin Fotosunu Çekip, öyle teslim etmeyi düşünerek, Marinaya yanaşmak istediğimizin Anonsunu yaparak, bizi karşılayan görevlinin yardım ve nezaretinde marinaya yanaşıyoruz.. Orda karşılaştığımız durum vahim.. Yan tarafımızdaki Tekne akşam oluşan TUSUNAMİ den oldukça zara görmüş ve bazı yerleri kırılmış dökülmüş. Suratlarından düşen bin parça üzgünler.. Bu arada sevil hn. beni arıyor ve bir an önce Feribota gidin. tek Feribot gelip Türkleri alıp dönücek diyor. PANIKLIYORUZ. Telaşla inip Acenteye yöneldiğimizle olayın ciiddiyeti ile karşı karşıya kalıyoruz…. Acentede kise yok kapalı, içerisi savaş alanı gibi herşey yerlerde…bir süre sonra, …….. aDAM SURATI BİN PARCA GELİYOR…. iki kişi ölmüş biri türk Cami yıkılmış, ve evde çok büyük Panik olmuş üzgün bir şekilde anlatıyor. Biz yakıtı dolduramadığımızı, fotoğrafı gösteriyoruz. …….adam hiç bir şeyin çalışmadığını 100 EURO bırakmamızı, sonra hesaplaşırız deyip. bizim depozitoyu falan iade edip işlerimizi halledip bir taksi çağırıyor. vedalasıyoruz.. Taksi ile KOS Limanına geldiğimizde Polis limana giriği kesmiş. taksiden inip ara sokaklardan Limana ulaştığımızda olayın ciddiyetini yelerdeki 20 cm. bulan yarıklardan anlıyoruz. her kez panik içerisinde ne nasıl olacagını kimse bilmiyor.. Tekerleksiz canta ile 30 kg. yaklaşı bir kilometre yürüyerek. Kemal kardeşin tekerlekli bavulunu alıp onun üstünde zahmetli taşıma ile toplanma yeri LÜKS Bir Otel önüne ulaştığımızda şaşkınlık içerisindeki insanlara bizde katıldık. Sivil bir kadın, PASAPORTLARI TOPLUYOR. dİĞER KADIN BOŞ BİR KAĞIDA iÇİNDEKİLERİ ni yazmağa calışıyor.. saat de 11.00 bizde verdik. pasaportlarımızı ve göle bir basamağa oturduk. denizi gelecek feribotu ve insanların panik halindeki şaşkınlıklarını ve sohbetlerini izler olduk.. PANİK ŞAŞKINLIK ve de UKALALIK.. Dolu zaman ve gelen feribota CIKIŞ İşlemlerimizi yaptıran kişilerce verdiğimiz Pasaportların bağırılarak elimize verilmesi ve gemiye binmemiz. saat 17.00 KOSTAN hareket Türkiyeye ulaşmamız. Tabii BODRUM limanında varsa diye 50 adet AMBULANS Bizileri bekliyor.,. Gazeteciler birilerini konuşturma gayretleri… falan derken seyahatimizi Kemal kardeşimizin bizi Turganla BODRUM HAVA ALANINA bırakması ile son buluyor…. Bu seyahati yapmamızı teşvik eden ve çaba sarfeden TURGAN kardeşime ve Kemal kardeşlerime teşekkür eder, en kısa zamanda tekrarını dilerim. 21 Temmuz 2017